A fost inaugurat cel mai mare circuit din România. Cât a costat Transilvania Motor Ring

Transilvania Motor Ring a fost inaugurat sâmbătă cu o serie de competiții demonstrative, la care au participat numeroși campioni la automobilism, precum Titi Aur și Mihai Leu. Cel mai mare complex pentru sporturi auto din România a fost construit de Consiliul Județean Mureș din fonduri europene și fonduri publice, de peste 58 de milioane de lei.

Construit pe o suprafață de 35 de hectare, Transilvania Motor Ring se află între localitățile Cerghizel şi Cerghid.

Circuitul a fost inaugurat în cadrul unui eveniment organizat de Consiliul Județean Mureș și de Asociația Mureș Rally Team, notează Agerpres.ro.

„Este primul circuit construit la acest nivel în România, este o investiţie a Consiliului Judeţean Mureş, din fonduri europene şi din fonduri proprii. Cred că este una dintre cele mai mari investiţii din ultima perioadă a Consiliului Judeţean şi una dintre investiţiile care pot ridica potenţialul turistic al regiunii, pentru că aici pasionaţii de sporturi cu motor găsesc o locaţie deosebită. Scopul evenimentului a fost de a prezenta celor din domeniu infrastructura şi facilităţile de aici şi cred că vom avea anul viitor foarte multe evenimente care vor bucura publicul”, a declarat preşedintele CJ Mureş, Peter Ferenc, conform sursei citate.

Deși abia se inaugurează, cel mai mare circuit auto-moto din România este solicitat pentru a organiza în 2019 aproape 40 de competiții.

„Am avut invitaţi alături de noi atât reprezentanţii federaţiilor de motociclism, cât şi de automobilism, de asemenea reprezentanţii Automobil Clubului Român, avem discuţii cu dânşii pentru organizarea de campionate naţionale şi internaţionale pe acest circuit. Până la ora actuală avem rezervat, să vedem câte se vor concretiza, 37 de evenimente pentru anul 2019”, a arătat reprezentantul Asociaţiei Mureş Rally Team, Thomas Moldovan.

Multiplul campion Titi Aur a declarat că Transilvania Motor Ring este „o realizare extraordinară, un lucru care lipsea din România”, fiind singurul circuit adevărat.

„În multe ţări sunt circuite de acest fel, şi de asfalt şi de pământ. În România este practic primul circuit adevărat, cu toate condiţiile de motor-sport adevărat. Mai există şi alte locaţii, amintesc Adâncata şi circuitul pe care îl am eu, dar circuitul pe care îl am eu este doar pentru a face şcoală. Acesta este un circuit veritabil, un circuit care lipsea din peisajul automobilistic românesc şi cred că nu poate fi decât de bun augur că s-a făcut acest lucru. Eu am parcurs circuitul, este interesant, are şi diferenţe de nivel, lucru care îi dă o particularitate, este ceva special pentru România mai ales, este un circuit care, teoretic, ar trebui să facă multe lucruri bune în automobilismul sportiv. Dar nu în ultimă instanţă este un loc unde se pot ‘juca’, să îşi descarce adrenalina tinerii, care altfel gonesc pe şosele şi fac accidente. Au acum un loc unde să vină, într-un cadru organizat. Cred că acesta poate fi adevăratul mare câştig pentru societate, iar pentru cei cu adevărat pasionaţi de motor-sport nu este decât un loc pentru curse. Se pot organiza orice fel de curse de automobilism sportiv, cu variantele care există, curse de motociclism, dar se pot organiza tot felul de şcolarizări, teste cu maşini, team building”, a explicat Titi Aur.

Campionul Mihai Leu a pilotat un Ferrari pe circuitul Transilvania Motor Ring. Fostul boxer, care este acum pilot, susține că această investiţie va duce la dezvoltarea zonei.

„Sunt apropiat de oraşul Târgu Mureş şi cunosc povestea acestui circuit, mi se pare o investiţie extraordinară şi cred că este un lucru foarte bun pentru acest judeţ. Sunt convins că în această zonă se va dezvolta foarte mult sportul cu motor”, a afirmat Mihai Leu.

Transilvania Motor Ring este prevăzut cu un circuit de viteză de peste 3,5 kilometri, cu sistem de cronometraj, control concurs şi punct de informare, o clădire centrală cu spaţii pentru oficiali şi presă, boxe duble, tribune, restaurante, depozite, parcări, dar şi spaţii de lucru pentru echipe.

Competiţiile demonstrative de pe Transilvania Motor Ring sunt structurate pe două categorii – auto şi moto, plus o secţiune dedicată piloţilor profesionişti din judeţul Mureş.

Construirea circuitului Transilvania Motor Ring a fost finanțată în mare parte prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, iar investiția se ridică la 58.136.243,07 lei. Realizarea proiectului nu a fost lipsită de probleme. Lucrările au întârziat din cauza constructorului care a fost evacuat de pe șantier în urma unui proces în instanță. Astfel, proiectul a trebuit finalizat din fonduri ale CJ Mureș.

În martie, Cristi Mureșan, președintele Federației Române de Motociclism, a avertizat că Transilvania Motor Ring nu poate fi folosit din motive de siguranță.

Transilvania Motor Ring este proiectat după modelul Hungaroring, circuitul de Formula 1 din Ungaria, însă la dimensiuni mari reduse. Investiția ar urma să creeze 35 de locuri de muncă permanente, peste 180 pe termen scurt şi va aduce în judeţ circa 10.000 de turişti anual.

sursă foto: Facebook Transilvania Motor Ring

Citește și VIDEO/ Raluka și Liviu Teodorescu, destăinuiri despre relația cu părinții lor: „Ne mai certăm, aruncăm cu chestii unul în altul”

Post-ul A fost inaugurat cel mai mare circuit din România. Cât a costat Transilvania Motor Ring apare prima dată în Libertatea.ro.

(citeste mai departe aici)
Sursa articol: aici

1Shares

Lasă un comentariu