Marriott anunţă piratarea unei baze de date care ar conţine informaţiile a circa 500 de milioane de clienţi

Lanţul hotelier Marriott a anunţat vineri piratarea unei baze de date care ar putea conţine informaţiile a circa 500 de milioane de clienţi, precizând că o anchetă internă a dezvăluit un "acces neautorizat" încă din 2014, informează AFP şi BBC

Marriott a precizat într-un comunicat că la 8 septembrie 2018 i-a fost semnalată o tentativă de acces la un amplu fişier de rezervări în Statele Unite, iar ancheta a arătat că "o parte terţă neautorizată" a copiat şi criptat informaţii

Potrivit BBC, lanţul a anunţat că baza de date a diviziei sale Starwood, care include hoteluri precum Sheraton, Westin, Le Méridien şi Four Points by Sheraton, a fost ţinta unui atac informatic

Marriott susţine că nu a terminat de identificat informaţiile care au fost duplicate

Potrivit acestuia, în cazul a circa 327 de milioane dintre cei aproximativ 500 de milioane de clienţi care figurau în baza de date afectată, informaţiile includeau numele, adresele poştale şi de e-mail, numerele de telefon, seria de paşaport, data naşterii şi sexul sau detaliile de pe contul Starwood Preferred Guest (SPG), un card high-end lansat recent de către American Express (AmEx) pentru cei care călătoresc în mod regulat

În alte cazuri, informaţiile includeau doar numele şi, uneori, alte detalii ale clientului, cum ar fi adresa poştală şi de e-mail

Marriott a creat un site dedicat acestei probleme şi intenţionează ca, începând de vineri, să trimită e-mail-uri persoanelor vizate de acest furt informatic, se adaugă în comunicat

AGERPRES/(AS – editor: Ana Bîgu, editor online: Ada Vîlceanu)

Comentarii

Sursa articol: aici

Partajează

Lasa un comentariu