Mureş: Vicecampionul la viteză în coastă, Lucian Răduţ, îşi testează Mitsubishi Lancer EVO 8 pe Transilvania Motor Ring

 Mureş: Vicecampionul la viteză în coastă, Lucian Răduţ, îşi testează Mitsubishi Lancer EVO 8 pe Transilvania Motor Ring - Image $row->newsDesc Vicecampionul naţional la viteză în coastă, Lucian Răduţ, îşi testează maşina de concurs, un Mitsubishi Lancer EVO 8 de 700 de cai putere, sâmbătă, la cursele demonstrative care inaugurează cel mai mare complex pentru sporturi auto din România, Transilvania Motor Ring, de lângă Târgu Mureş. "Sunt cu maşina de coastă, din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, este o maşină pentru acest gen de competiţie, o maşină care dezvoltă 700 de cai, un Mitsubishi Lancer EVO 8, pregătit pentru cursele profesioniste. (…) Acest circuit era absolut necesar pentru că cei care merg pe circuit sunt, în primul rând, sportivii şi în al doilea rând cei care au în sânge acest sport şi nu pot să-l practice. Printr-o inaugurare cu sportivi şi cu profesionişti, imaginea tuturor creşte, a celor care se ocupă de circuit, dar şi a noastră, a sportivilor. Singura problemă pe care cred că o am pe acest circuit este combustibilul. La coastă duc cu mine atâta combustibil cât este nevoie pentru o urcare de coastă. Pe circuit, fiind în jur de 4 kilometri, este nevoie de combustibil şi s-ar putea să am o problemă la consumul de carburant. În rest, maşina cred că este foarte pregătită pentru circuit. Coasta este desfăşurarea unui circuit, are undeva la 3-4-5 km, poate să fie şi undeva la 12 km. Eu zic că maşina mea se pretează pentru acest circuit. Fiecare maşină de curse consumă în funcţie de puterea pe care o dezvoltă. O maşină de acest gen poată să sară liniştit de 100%. Nu poţi face putere fără să consumi aer şi combustibil. Nu se poate", a declarat, pentru AGERPRES, vicecampionul Lucian Răduţ. Întrebat dacă a fost tentat vreodată să încerce să meargă pe şosea ca pe circuit, Lucian Răduţ a spus că cei care neagă acest lucru nu vorbesc cinstit, dar că după ce pasionaţii descoperă circuitele amenajate, care le oferă siguranţă, renunţă la a se mai aventura pe şosele. "Cine spune că n-a încercat să meargă pe şosea ca pe circuit nu cred că vorbeşte cinstit. Toţi am încercat, majoritatea care suntem aici am încercat să mergem pe stradă ca pe circuit, însă odată descoperit sportul şi traseul special amenajat şi siguranţa pe care ţi-o oferă oficialitatea, şi de ce nu, ambulanţa, care trebuie să existe la circuit, uiţi să mai mergi tare pe stradă, adică nu mai ai de ce să mergi tare pe stradă. Conştientizezi că sunt pericole şi noi chiar îi învăţăm pe cei care vor să se apuce de acest sport că trebuie să-l facă pe circuit. Cred că deschiderea acestui circuit ar putea să-i determine pe tineri să nu mai apese la maximum pedala de acceleraţie pe şosea. În principiu, cam la orice raliu sau coastă, după terminarea acestuia, se produc foarte multe accidente pentru că sunt foarte mulţi spectatori care se comportă într-un mod foarte ciudat, nu ştiu ce li se întâmplă, însă în drum spre casă ei merg ca nişte adevăraţi piloţi, se cred tari, dar de fapt sunt pericol pe şosea. Evident că trebuie, în permanenţă, cu ajutorul presei şi ajutorul nostru, să îndrumăm tinerii către circuit, către profesor, să vadă mai bine riscurile la care sunt suspuşi când merg foarte tare şi iresponsabil", a subliniat Lucian Răduţ. Lucian Răduţ a prezentat maşina sa de concurs, un Mitsubishi Lancer EVO 8, vopsit în culorile naţionale, pe care sunt scrise cu marker-ul numeroase urări şi autografe. "Pe maşina mea se văd multe urări şi autografe de la fanii mei. Sunt foarte multe autografe şi exact aşa cum eu sunt rugat să dau autografe fanilor, şi eu i-am rugat să-mi dea autografe pe maşina de concurs. Sunt foarte mândru de aceste autografe", a arătat Lucian Răduţ, care este pilot profesionist de 14 ani. Vicecampionul naţional a participat, sâmbătă, la inaugurarea celui mai mare complex pentru sporturi auto din România, Transilvania Motor Ring, construit de Consiliul Judeţean Mureş din fonduri europene şi fonduri publice, în valoare totală de peste 58,1 milioane de lei. Transilvania Motor Ring are o suprafaţă de 35 de hectare, este situat între localităţile Cerghizel şi Cerghid, este prevăzut cu un circuit de viteză de peste 3,5 kilometri, cu sistem de cronometraj, control concurs şi punct de informare, o clădire centrală cu spaţii pentru oficiali şi presă, boxe duble, tribune, restaurante, depozite, parcări, dar şi spaţii de lucru pentru echipe. Competiţiile demonstrative de sâmbătă, de pe Transilvania Motor Ring, sunt structurate pe două categorii, auto şi moto, la care iau parte cei mai buni piloţi români, plus o secţiune dedicată piloţilor profesionişti din judeţul Mureş. AGERPRES/(A – autor: Dorina Matiş, editor: Mihai Ţenea, editor online: Andreea Lăzăroiu)
Sursa articol: aici

1Shares

Lasă un comentariu